KOVOX Kft.  
    A megoldás minden helyzetre
  Főoldal | Rólunk TermékeinkIparágak szerint | Specialitások | Gyakori problémák | Akció | Elérhetőség
  Termékeink:

  » Védőeszköz
     automata

  » Légzésvédelem

  » Kézvédelem,
     alkarvédelem

  » Lábvédelem

  » Fejvédelem

  » Szemvédelem

  » Arcvédelem

  » Hallásvédelem

  » Padlóborítások

  » Jelölőszalagok

  » Csúszásgátló szalag,
     lapok, alakzatok

  » Álláskönnyítő és
     csúszásvédett
     elfáradás elleni
     védőszőnyegek

  » Személyi higiéne,
     kézápoló szerek,
     ipari tisztítószerek

  » Mosdó, WC kellékek
     adagolók, szárítók,
     tárolók, stb.

  » Hulladékgyűjtő
     tartályok

  » Tisztasági, beléptető
     szennyfogó szőnyeg

  » Rugalmas korlátok,
     ütközésvédők

  » PVC szalagfüggöny

  » Beütésvédő élvédők

  » Jelölések, táblák

  » Hűtött, fűtött ruházat

  » Vegyvédelmi ruházat

  » Lángálló, tűzálló
     (éghetetlen) ruházat

  » Hűtőházi ruházat

  » Vízálló ruházat
     Esőálló ruházat

  » Jólláthatósági
     ruházat

  » Egyszerhasználatos
     ruházat

  » Kötények

  » ESD védelem

  » Nagyfeszültség és ív
     elleni védőeszközök

  » Hegesztésvédelem

  » Nagynyomású
     vízsugár elleni
     védelem

  » Munkaruházat,
     formaruházat

  » Zuhanásvédelem

  » Ízületi védők,
     nyomási trauma
     ellen védők

  » Dobozelcsúszás
     elleni fóliák

  » Sátrak:
     mentesítő sátor,
     katasztrófavédelmi
     sátor

  » Gyorstelepítésű
     gumitartályok,
     tömlők

  » Kommunikációs
     eszközök

  » Gázdetektorok,
     gázérzékelők

  » Szemzuhany,
     mentesítő zuhany

  » Kizáró eszközök

  » Lámpák,
     zseblámpák,
     fényforrások

  » Elsősegély dobozok

  » Víz-, törésálló
     dobozok, ládák

  » Közúti védőeszközök

  » Tűzoltókészülékek,
     tűzjelzők




ÜZEMCSARNOK?
RAKTÁR?

ELEGE VAN
AZ ÁLLANDÓAN

- felszakadozó
- nehezen eltávolítható
  foszlányokat hagyó
- rálépve nem érzékel-
  hető
- havonta lecserélendő
- csúszós felszínű
- állandósult gondot
  jelentő

JELÖLŐ-
SZALAGOK-
BÓL?

AKKOR
VÁLTSON!





VISSZA ELÉRHETŐSÉG

ESZKÖZ MENEDZSMENT:
Védőeszköz (segédanyag) kiadó automata, szerszám kiadó automata
Használteszköz begyűjtő automata
Kulcsmenedzser automata




Védőeszköz kiadó automata
és kontroll rendszer


Használteszköz
begyűjtó automata


Kulcskiadó automata
és nyomkövető rendszer



Védőeszköz és segédanyag kiadó (adagoló) automata

Védőeszközök (illetve egyéb segédanyagok, pl. fúrószárak, korongok, ragasztók, tisztószerek, irodai kellékek, stb.) automatizált kiadására igen sokáig csak átalakított elárusító automatákat kínáltak. (eszközkiadónak átalakított "csokiautomaták", "üdítőital-árusító-automaták")
Ezek közös jellemzője, hogy átlátszó elejű ("üvegfalú") készülékek, legjellemzőbben spirálos (bár néha más) tárolókkal. Bármely felhasználó az összes benne tárolt dolgot látja, látás alapján tud választani, és egy sor spirál (vagy egy polc, egy fiók) csakis egyféle terméket tud tárolni. Ezen egységek mérete vagy kötött, vagy csak szűk kereteken belül lehet változtatni rajtuk (pl. egy spirál helyett 2 spirál tárolhat egy eszközt). Mindez erősen korlátozza a készülékek kihasználhatóságát.
A látvánnyal eladott csokoládészeletnél ez a módszer még igen jó lehet, ám ha sokmindent szeretnénk automatával kiadni, ritkább és gyakrabbi eszközöket is, esetleg azokból többféle méretet is, akkor az üvegajtós kiadó automaták igen sok hátránnyal rendelkeznek.

A védőeszközök automatizált kiadása alapjában más igényeket jelent, mint egy csokiszelet eladása. Ezért az átlakított eladó automaták helyett cégünk egy erre a célra fejlesztett céleszközt javasol.

A két alapkoncdepció általános összehasonlítása

ESZKÖZKIADÁSRA ÁTALAKÍTOTT ELÁRUSÍTÓ AUTOMATÁK

ESZKÖZKIADÁSRA TERVEZETT AUTOMATA

Az automata üvegablakos, benne az összes elhelyezett eszköz látható.
A dolgozó az eszközöket közvetlen látva választja ki, hogy mit szeretne vételezni.
A dolgozó a számára esetleg nem engedélyezett eszközöket is láthatja, ami  a felesleges feszültségeket fokozhatja, a hibalehetőségeket megnövelheti.
Az automata előlről zárt, a benne tárolt eszközök nem láthatók.
A dolgozó saját beazonosítása után, egy érintőképernyőn (fényképek és elnevezés alapján) választja ki a neki engedélyezett eszközök közül, hogy mit szeretne vételezni.
A számára nem engedélyezett, de a készülékben tárolt többi eszköz számára nem látható és nem elérhető.
Egy adagoló egység (spirál, polc, fiók) csakis egyfajta áruval lehet feltöltve. Ez az eladói funkcióból adódik.
Vételezés esetén az adott egység következő tárolt eleme jön ki. Ez fokozottan korlátozza a tárolható termékeket, ami ritkábban kell, az feleslegesen foglal el egy egész részt - emiatt meg a gyakrabban fogyóból kevesebb fér bele. Ez pedig gyakoribb utántöltögetést és/vagy kevesebb eszköz tárolását eredményezi.
A készülék egy polcán belül is többféle termék helyezhető el. (a fenti kinyitott automata képén ez jól látható).
Tehát a 10 polcon nem csak 10 termék, hanem akár több százféle is elhelyezhető.
A rekeszeket a készülék mind külön-külön tartja nyilván, és kínálja fel az arra jogosultaknak.
Ezzel az eszközkiadó automata bővebb választékkal és ritkább utántöltéssel tudja az igényeket biztosítani.
A rekeszek sokszor egységes méretűek, ha mégis állíthatók, úgy az állíthatóság igen szűk keretek közt valósítható meg. (pl. lehet egy spirálkar helyett kettőt is használni)
Egy kicsi eszköz (pl. füldugó, fúrószár, stb.) feleslegesen nagy helyet foglal el, míg egy nagyobb eseteleg nem is belehelyezhető.
A rekeszek mérete igen széles sávban változtatható, és ez igen könnyen alakítható a későbbiek során is, ha másra van igény (egy-egy polc 9, 12, 18, 24, 36 vagy 72 rekeszre is felosztható).
Ezzel sok eszköz tárolható, a helykihasználás optimális, a hatékonyság és megtérülés számai sokkal jobbak lehetnek. (a fenti kinyitott ajtajú képen jól látható, hogy a polcok mennyire más-más méretekre vannak éppen állítva)
Számos (noha nem mindegyik) eladó automatából átalakított eszközkiadóra igaz, hogy megfelelően csomagolt eszközt tud csak befogadni. Pl. egy kisebb eszközt (füldugót, ragasztószalagot, köszörűkorongot, stb.) csak olyan csomagolásban lehet behelyezni, amit a készülék meg is tud fogni, ami a spirálok közé stabilan illeszkedik, különben kiesik a tartóból, elakadást, dugaszolódást okozva.
Mivel egyes eszközöket csak igazított csomagolásban lehet behelyezni, ez utólagos és felesleges költségnövekedést jelent a feltöltött eszközöknél, ami emeli a használati árat és feleslegesen korlátozza a behelyezhető eszközök skáláját.
Nem igényel speciális méterű és/vagy csomagolású megoldásokat, ami a polcokra biztonsággal kihelyezhető, az alkalmas a kiadásra.
A felhasználót beszerzéseit nem kötik a kiadó automatához való illesztés követelményei.
Általában rendszeres kontrollt, rendszeres felülvizsgálatot igényel. Előfordul, hogy maga a feltöltés is szakmunka, azt csak a forgalmazó végezheti.
Ez ugyan látszólag mint kényelmi szolgáltatás kerül eladásra, valójában egy felesleges kültségnövelő tényező.
A készülék kb. annyi karbantartást igényel, mint egy otthoni mosógép. Azaz jó eséllyel sok évig nem kell szervízt kihívni.
A feltöltést a felhasználó kijelölt embere is végezheti, ha ezt mégis cégünktől rendelik meg, az valóban egyedi döntésen alapuló kényelmi szolgáltatás, és nem kényszerűség.
A szervizigény és a feltölthető eszközök csomagolási formája miatt sokszor a feltöltött eszközöket is az automata forgalmazójától kell megvásárolni. Ez korlátozza a behelyezett sokféleségét, és köti árukat is. Kérésre örömmel javaslunk szakmailag megfelelő eszközöket a feltöltésre, de ha mást szeretnének belehelyezni, akkor az a vevőnk szabad döntése.
Így gazdálkodását nem köti a kiválasztott automata, hanem szabadon választhatnak a céljukra legjobb eszközök között.
A készülék csakis az eszközök kiadására használható, mással nem kiegészíthető. A készülékhez opcióként illeszthető:
- Használt-eszköz visszavételi automata:
Ez bekéri a leadni kívánt használt eszközt, és ha a úgy állítják be, akkor ezt akár az újabb eszköz kiadási feltételéül is szabhatja, azaz engedélyezi a kiadó automatának az adott dolgozó számára az új eszköz kiadását. Ez értékesebb, vagy előszeretettel hazavitt eszközök esetén igen nagy megtakarítást jelent, mégpedig automatizáltan, emberi tényezők, viták, megállapodások, kérlelések, magyarázkodások nélkül.
- Oktató konzol:
A felvételt egy rövid ismertető megtekintéséhez köti, esetenként rövid "vizsgát" is tetethet a dolgozóval arról, hogy kellően megérette-e a használatot. Ennek eredményét a dolgzóról nyilvántartja, és a rendszer üzelemtető kijelölt személye(ek)nek eljuttatja.
 


Na jó, de MIÉRT JÓ egy ilyen automatából kiadni az eszközöket?

Gyakori probléma az egyszerűbb, gyakrabban szükséges személyi védőeszközök kiadásának módja, rendje. (pl. kesztyűk, hallásvédők, védőszemüvegek, porálarcok, stb.)

Az eszközök gyakran a kelleténél jobban fogynak, azaz a dolgozók indokolatlan esetben is cserélik őket, de olyan is előfordul, hogy a dolgozó vélt kényelemből nem is veszi fel a kellő eszközt, ami meg a balesetveszélyt növeli.

A használt eszközök sokszor nem is használódtak még el, csak a dolgozó szeretné "máshol" is felhasználni, így ezért jelenti le, hogy ki kellett dobni. És felvesz egy újat.
A kontrollálatlan védőeszköz felhasználás igen jelentős pazarlást visz a rendszerbe. Az automatizált kontroll akár 30-40% felhasználáscsökkenést eredményezhet.
Így a védőeszköz és szerszám (rezsianyag, stb.) adagoló automaták, közvetlenül is igen jelentős költségcsökkenést eredményezhetnek.

A védőeszközök kiadása, a dolgozók jogosultságának ellenőrzése, az indokolatlan fogyasztások és pótlások kontrollja a raktárnak (eszközkiadó pontoknak) is probléma. Ez időt és koncentrációt, továbbá fáradtságos adatrögzítést és ellenőrzést igényel, ami 24 órás készültség esetén még bonyolultabbá teszi a folyamatos elláthatóságot.
A védőeszköz (fogyóanyag, szerszám, alkatrész, segédanyag, tubusos, flakonos, tekercses termékek, stb.) kiadásának folyamata lassú, nehézkes, több embert is igénybevevő folyamat. (engedélyező személy(ek), raktáros, beszerző).

Mindez jelentős munkaerőköltség, és adminisztráció, annak minden hibalehetőségével és személyi hibáival, ami mind megtakarítható. Egy jó eszközkiadó automatával mindez automatizálható, a naprakész adatok bármikor elérhetők, a fogyás emberi tévedések nélkül tervezhető és ellenőrizhető.
Ezek miatt tehát további, talán még jelentősebb megtakarítás érhető el.

Mivel pedig annál jobb, minél többféle eszköz tárolható és érhető el bármikor, így az az automata adja a legnagyobb megtérülést, melyben a legtöbb eszköz tárolható. Nem csak darabszámra, hanem sokféleségre is! (egy többféle méretben használt eszköz esetén minden méret külön tárolt eszköztípusnak számít!). Ez a szám nyilván az átalakított elárusító automatáknál kisebb, hiszen egy-egy tárolóegység csak egyféle terméket tartalmazhat. A maximális termékféleséget meghatározza a tároló-egységek (pl. spirálok) száma. Ezzel szemben a kínált,
nem-üvegfalú automatában ez a szám sokszoros is lehet.

További jelentős költségcsökkentést jelent ha a készüléket nem kell rendszeresen szervizelni, ha azt a felhasználó maga is töltheti, és ha szabadon döntheti el, hogy kitől vásárol abba eszközöket.
Az általunk kínált készülékre mindez igaz!



Összefoglalva a Kovox Kft. által egyedül kínált, a célra tervezett ESZKÖZKIADÓ AUTOMATA tulajdonságait, ez az automata:
 
- egyenként nyilvántartja a dolgozók jogosultságait (mennyi és milyen eszközt vehetnek fel adott idő (pl. nap, hét, hónap) alatt
- lehetőséget ad emberi közreműködés nélkül is, gyors, automatizált eszközkiadásra, napi 24 órában, heti 7 napban, éjjel-nappal
- lehetővé teszi, hogy az összes feltöltött eszközt külön-külön is nyilvántartsuk (azaz az automatát sokféle eszközzel is fel lehessen tölteni, akár egy polcon belül is, és ne csak polconként azonos eszközzel!)
- nyilvántartja a fogyasztást, adott mennyiség felett nem ad ki eszközt (de lehetőséget ad a művezetőnek, vagy más megbízott személynek rendkívüli kiadási lehetőségekre is)
- jelenti, ha a tárolt mennyiség közeledik az elégtelenhez, és automatikusan értesít az utántöltési igényről (akár a rendelést is megírja)
- a felelős személy által a külön engedélyezés messziről is megvalósítható
- teljes listát ad a felhasználásról, személyre lebontva, de összessítve is
- nem teszi közszemlére, hogy miket tárol, mindenki csak a neki juttathatót tudja kivenni, a többit nem látja (nem üvegfalas "szendvicsautomata - az összes rekeszét egyenként kezeli, azaz ritkán szükséges eszközöket is tárolhat, amiről csak az tud, aki jogosult rá)
- a szoftver továbbá figyelheti a fogyasztási szokásokat, lehetővé teszi fogyási statisztikák készítését, igény esetén képes a kivét esetleges korlátozására (túl sűrű igény esetén, vagy az adott dolgozónak nem jogos napszak esetén), jelzi a túl nagy fogyasztást, stb.  Az eredményekről emailben értesíti a kijelölt személy(eke)t.

Továbbá kiegészíthető több modullal, pl:
- a védőeszköz felvétele köthető rövid, automatikus oktatás megtekintéséhez, a helyes válaszok megadásához
- a védőeszköz felvétele köthető a használt eszköz leadásához - ez a begyűjtés szintén kontrollálható és automatizálható. (a Használteszköz begyűjtő automata leírása lentebb található)


Egy-egy ilyen rendszer tehát nem csupán egy üvegfalas "csokoládéautomata", melynek egy polcán azonosak a termékek, és melyből a dolgozó szimplán kiveszi az eszközt, hanem egy teljes védőeszköz-menedzsment szolgáltatás, mellyel lehetségessé válik az eszközök gazdaságosabb felhasználása, a mennyiségek jobb ellenőrzése, az emberi munkaerő felszabadítása, a munkaidő jobb kihasználása (nem kell több emberrel engedélyeztetni egy-egy felvételt, végigmenve a fél gyáron, és azalatt nem dolgozva) - tehát végső soron jelentős megtakarítást eredményezve.

A készülék előnyei:
- zárt (nem átlátszó), azaz a dolgozó csakis a számára rendszeresített eszközök közül választhat, a mások számára adható eszközöket a dolgozó nem is látja
- lehetővé teszi, hogy akár egyazon automatában, vagy akár annak egyazon polc-szintjén belül is többféle eszközt tároljon (a rendszer irányítása minden egyes rekeszt önállóan tart nyilván)
- felismeri a dolgozót - akár saját, a cégben másutt is használt azonosító (belépő) kártyájával is, akár biomertikus ujjlenyomatazonosítással
- beazonosítja jogosultságait
- színes, interaktív képernyőn keresztük kommunikál, a dolgozó csak a neki juttathatókból választhat
- kiadja a védőeszközt
- rögzíti a kiadott eszköz típusát, mennyiségét
- felismeri a túlzott fogyasztást, vagy az aktuálissá váló utántöltés idejét, és erről jelentést küld a kiválasztott személyeknek
- képes összesítő jelentések készítésére az irányítók számára
- amennyiben a használt eszközök begyűjtő automatájával is összekötik, az egyszerre csökkenti tovább a pazarlást, és segíti a hatékony hulladékmenedzsmentet.


A készülék 10 soros (10 tárcsás) egy-egy tárcsa 9 és 72 szektor közt állítható (akár többféle beosztással is, pl. 12, 18, 24, 36). A tárcsánek nem kell egyazon beálltást használniuk, minden tárcsán egyénileg eldönthető, hogy azt hány rekeszesre álltják. Így a készülék az egyes tárcsák beosztásaitól függően, 90 és 720 db termék közt tud tárolni kisebb és nagyobb eszközöket egyaránt, mégpedig a legjobb helykihasználással. Hogy ezek egyfélék, vagy akár mind különbözőek, azt a felhasználó szabadon döntheti el.

A dolgozó szempontjából tehát az eszköz vételezésének a módja:
1. Belépőkártyáját (vagy egyéb azonosítóját, akár ujjlenyomatát) a készülékhez érinti
2. Az érintőképernyőn megjelennek a számára engedélyezett eszközök - ezekből kiválasztja azt amit vételezni szeretne
3. A készülék megnyíló ajtaján kiveheti a kívánt eszközt (és csakis ez válik elérhetővé)

A központi szoftver akár több készüléket is képes egyszerre kiszolgálni, figyeli a fogyást, autmatiksan emailt küld a kezelők számára, ha feltöltés válik szükségessé, figyeli a cég működési leírása szerinti védőeszköz kivételt, személyhez kötötten monitozza a túl gyakori vagy túl ritka védőeszköz vételezést is.

A szoftver más rendszerek monitozásához és engedélyezéséhez is adaptálható, így tehát nagyobb eszközöket, műszereket tároló rekeszes szekrények is irányíthatók, követhető a kivét és a visszahelyezés ideje, és személye.
lehetőség van a szoftver vállalatirányítási rendszerekhez való illesztésére is (pl. SAP)


A készüléket mint szolgálatatást kínáljuk, tehát kérés esetén saját magunk által forgalmazott jó minőségű védőeszközöket is kínálunk hozzá, a szakmai igények alapján kiválasztva a legcélszerűbbeket, de lehetőség van saját eszközök feltöltésére is.
Kérésre havidíjas részletfizetés is lehetséges.

Javasolható területek:
- személyi védőeszközök kiadása (porálarc, kesztyű, gumikesztyű, szemüveg, füldugó, eh.overál, stb.)
- segédanyagok kiadása (ragasztók, flakonok, alkatrészek, stb.)
- szerszámok és azok kellékeinek kiadása (fúrófejek, korongok, vágófejek, tisztítók)
- irodaszerek, rezsianyagok (elemek, kapcsok, ragasztók, ragasztószalagok, tollak, stb.)
De természetesen bármi egyéb, 24 órában szükséges, kontrollált eszközkiadás-utánrendelési igény esetén hasznosan üzemeltethető.



Használteszköz begyűjtő automata


A használt védőeszközök begyűjtése is sokszor problémás lehet. Előfordul, hogy tűl korán (túl jó állapotban) kerül sejeltezésre, de az is, hogy túlhasználják, ami a munka biztonságára lehet veszélyes. De az is előfordul, hogy az új védőeszközt a régi leadása nélkül veszik fel, és a régi "gyanúsan" nagyon fogy. ("elvándorol").
Mindennek a kézi kontrollja sok cégben nehézkes, bonyolult, és emiatt drága. Ám az ellenőrzés hiuánya még drágább.

Amennyiben egy készülék alkalmas lenne a leadás személyét és idejét ellenőrizni, továbbá rögzítené, hogy az adott eszközt milyen állapotban adták le (egyáltalán valóban azt adták-e le?), az sokban segítené a felesleges költségek kialakulását.

Erre nyújt megoldást a Használteszköz begyűjtő automata.

A készülék csak a felhasználó azonosítása után nyílik, a behelyezett eszközről digitális képfelvételt készít, hogy az eszköz állapota(vagy egyáltalán a megléte) azonosítható és időhöz és személyhez köthető legyen.

A készülék összeköthető a védőeszköz kiadó automatával is, tehát az új kiadásáak feltétele lehet akár a régi leadása is.

A használteszköz begyűjtő alkalmas a mosásra érett, szennyes ruhák begyűjtésére is.


Kulcsmenedzsment automata

Gyakori probléma, hogy kulcsokat (egyes szobák, termek, épületrészek bejárati kulcsait, autó slusszkulcsokat, gépek, liftek kulcsait, vagy egyéb, csak ellenőrzütt személyek birtokolható dokumentumokat, belépőkártyákat, telefonokat vagy más tárgyakat, stb.) ki őrizzen, és a többiek mikor, milyen módon juthassanak hozzá.

Ha a megbízott személynek dolga van, hiányzik, nem ér rá, úgy más nem tud hozzáférni, ha meg hozzáférhető helyen van, akkor jogosulatlanok is hozzáférhetnek, és végül nem lehet lekövetni, hogy ki és mikor jutott hozzájuk.

A probléma sokszor akadályozza a jó működést, gátolja a termelést, a feladatok elvégzését, és csökkenti a biztonságot, ami közvetve igen nagy kölséget is jelent.


Praktikus lenne, ha ezeket a kulcsokat (és/vagy egyéb eszközöket) egy központi helyen tárolhatnák, de a hozzáférést személyenként szabályozhatnák és ellenőrizhetnék.

A kulcsmenedzsment automata készülék és a hozzá kínált rendszer:

- korlátozza a felvevők körét (személyre szabva a felvehető kulcsokra való jogosultságot)
- korlátozhatja a személyek jogosultságát, mind a felvehető kulcsok (tárgyak) egyes csoportjaira, mind pedig a felvehetőség idejét, vagy annak hosszát
- időre vissza nem érkező esetekben a közpoti kezelőnek riasztást adhat
- ellenőrzi, hogy ki, mikor vette azt fel, meddig volt nála, és mikor hozta azt vissza (vagy esetleg még mindig kint van nála)
- az összes mozgást rögzíti, hogy az eredmény utólag is nyomonkövethető legyen

A készülék 16 rekesszel rendelkezik (esetenként lehetséges 32 kisebb rekeszes kialakítás is).
A felhasználó azonosítható saját, céges belépőkártyájával is, de kérésre akár ujjlenyomattal is.


A központi szoftver akár 5 darab külön kulcs-automatát is képes ellenőrizni. (tehát akár 160 rekeszt is)

Javasolt felhasználási területek:
- gyárak, üzemek
- laborok
- irodaházak
- edzőtermek, uszodák, sportklubok
- posták
- bankok
- szállodák
- kórházak
- mindenütt, ahol közösen használt autóflotta és/vagy többek által, de kontrolláltan elérhető szobák, gépek, erőforrások vannak







VISSZA ELÉRHETŐSÉG

  Elérhetőség: info@kovox.hu 2008 - kovox.hu