Termékeink: |
»
Védőeszköz automata |
» Légzésvédelem |
»
Kézvédelem, alkarvédelem |
» Lábvédelem |
» Fejvédelem |
» Szemvédelem |
» Arcvédelem |
» Hallásvédelem |
» Padlóborítások |
» Jelölőszalagok |
» Csúszásgátló
szalag, lapok, alakzatok |
» Álláskönnyítő
és csúszásvédett elfáradás
elleni védőszőnyegek |
» Személyi
higiéne, kézápoló
szerek, ipari
tisztítószerek |
» Mosdó, WC
kellékek adagolók,
szárítók, tárolók, stb. |
»
Hulladékgyűjtő tartályok |
» Tisztasági,
beléptető szennyfogó
szőnyeg |
» Rugalmas
korlátok, ütközésvédők |
» PVC
szalagfüggöny |
» Beütésvédő
élvédők |
» Jelölések, táblák |
» Hűtött, fűtött
ruházat |
» Vegyvédelmi
ruházat |
» Lángálló,
tűzálló (éghetetlen)
ruházat |
» Hűtőházi ruházat |
» Vízálló
ruházat Esőálló ruházat |
»
Jólláthatósági ruházat |
»
Egyszerhasználatos ruházat |
» Kötények |
» ESD védelem |
» Nagyfeszültség és
ív elleni védőeszközök |
» Hegesztésvédelem |
»
Nagynyomású vízsugár
elleni védelem |
»
Munkaruházat, formaruházat |
» Zuhanásvédelem |
» Ízületi
védők, nyomási
trauma ellen védők |
»
Dobozelcsúszás elleni
fóliák |
»
Sátrak: mentesítő
sátor, katasztrófavédelmi sátor |
»
Gyorstelepítésű gumitartályok, tömlők |
»
Kommunikációs eszközök |
»
Gázdetektorok, gázérzékelők |
»
Szemzuhany, mentesítő
zuhany |
» Kizáró eszközök |
» Lámpák, zseblámpák, fényforrások |
» Elsősegély dobozok |
» Víz-,
törésálló dobozok, ládák |
» Közúti
védőeszközök |
»
Tűzoltókészülékek, tűzjelzők |
ÜZEMCSARNOK? RAKTÁR?
|
ELEGE VAN AZ
ÁLLANDÓAN -
felszakadozó - nehezen eltávolítható foszlányokat
hagyó - rálépve nem érzékel- hető - havonta
lecserélendő - csúszós felszínű - állandósult
gondot jelentő
JELÖLŐ- SZALAGOK- BÓL?
AKKOR VÁLTSON!
| |
|
|
|
ESZKÖZ
MENEDZSMENT: Védőeszköz (segédanyag) kiadó automata, szerszám
kiadó automata Használteszköz begyűjtő automata Kulcsmenedzser
automata
Védőeszköz és
segédanyag kiadó (adagoló) automata
Védőeszközök (illetve egyéb segédanyagok, pl.
fúrószárak, korongok, ragasztók, tisztószerek, irodai kellékek, stb.)
automatizált kiadására igen sokáig csak átalakított elárusító automatákat
kínáltak. (eszközkiadónak átalakított "csokiautomaták",
"üdítőital-árusító-automaták") Ezek közös jellemzője, hogy átlátszó
elejű ("üvegfalú") készülékek, legjellemzőbben spirálos (bár néha más)
tárolókkal. Bármely felhasználó az összes benne tárolt dolgot látja,
látás alapján tud választani, és egy sor spirál (vagy egy polc, egy fiók)
csakis egyféle terméket tud tárolni. Ezen egységek mérete vagy kötött,
vagy csak szűk kereteken belül lehet változtatni rajtuk (pl. egy spirál
helyett 2 spirál tárolhat egy eszközt). Mindez erősen korlátozza a
készülékek kihasználhatóságát. A látvánnyal eladott csokoládészeletnél
ez a módszer még igen jó lehet, ám ha sokmindent szeretnénk automatával
kiadni, ritkább és gyakrabbi eszközöket is, esetleg azokból többféle
méretet is, akkor az üvegajtós kiadó automaták
igen sok
hátránnyal rendelkeznek.
A védőeszközök
automatizált kiadása alapjában más igényeket jelent, mint egy csokiszelet
eladása. Ezért az átlakított eladó automaták helyett cégünk egy erre a
célra fejlesztett céleszközt javasol.
A két alapkoncdepció általános
összehasonlítása |
ESZKÖZKIADÁSRA ÁTALAKÍTOTT ELÁRUSÍTÓ
AUTOMATÁK
|
ESZKÖZKIADÁSRA TERVEZETT
AUTOMATA
|
Az
automata üvegablakos, benne az összes elhelyezett eszköz
látható. A dolgozó az eszközöket közvetlen látva választja ki,
hogy mit szeretne vételezni. A dolgozó a számára esetleg nem
engedélyezett eszközöket is láthatja, ami a felesleges
feszültségeket fokozhatja, a hibalehetőségeket
megnövelheti. |
Az
automata előlről zárt, a benne tárolt eszközök nem láthatók. A
dolgozó saját beazonosítása után, egy érintőképernyőn (fényképek és
elnevezés alapján) választja ki a neki engedélyezett eszközök
közül, hogy mit szeretne vételezni. A számára nem engedélyezett,
de a készülékben tárolt többi eszköz számára nem látható és nem
elérhető. |
Egy
adagoló egység (spirál, polc, fiók) csakis egyfajta áruval lehet
feltöltve. Ez az eladói funkcióból adódik. Vételezés esetén az
adott egység következő tárolt eleme jön ki. Ez fokozottan korlátozza
a tárolható termékeket, ami ritkábban kell, az feleslegesen foglal
el egy egész részt - emiatt meg a gyakrabban fogyóból kevesebb fér
bele. Ez pedig gyakoribb utántöltögetést és/vagy kevesebb eszköz
tárolását eredményezi. |
A
készülék egy polcán belül is többféle termék helyezhető el. (a fenti
kinyitott automata képén ez jól látható). Tehát a 10 polcon nem
csak 10 termék, hanem akár több százféle is elhelyezhető. A
rekeszeket a készülék mind külön-külön tartja nyilván, és kínálja
fel az arra jogosultaknak. Ezzel az eszközkiadó automata bővebb
választékkal és ritkább utántöltéssel tudja az igényeket
biztosítani. |
A
rekeszek sokszor egységes méretűek, ha mégis állíthatók, úgy az
állíthatóság igen szűk keretek közt valósítható meg. (pl. lehet egy
spirálkar helyett kettőt is használni) Egy kicsi eszköz (pl.
füldugó, fúrószár, stb.) feleslegesen nagy helyet foglal el, míg egy
nagyobb eseteleg nem is belehelyezhető. |
A
rekeszek mérete igen széles sávban változtatható, és ez igen könnyen
alakítható a későbbiek során is, ha másra van igény (egy-egy polc 9,
12, 18, 24, 36 vagy 72 rekeszre is felosztható). Ezzel sok eszköz
tárolható, a helykihasználás optimális, a hatékonyság és megtérülés
számai sokkal jobbak lehetnek. (a fenti kinyitott ajtajú képen jól
látható, hogy a polcok mennyire más-más méretekre vannak éppen
állítva) |
Számos
(noha nem mindegyik) eladó automatából átalakított eszközkiadóra
igaz, hogy megfelelően csomagolt eszközt tud csak befogadni. Pl. egy
kisebb eszközt (füldugót, ragasztószalagot, köszörűkorongot, stb.)
csak olyan csomagolásban lehet behelyezni, amit a készülék meg
is tud fogni, ami a spirálok közé stabilan illeszkedik, különben
kiesik a tartóból, elakadást, dugaszolódást okozva. Mivel egyes
eszközöket csak igazított csomagolásban lehet behelyezni, ez
utólagos és felesleges költségnövekedést jelent a feltöltött
eszközöknél, ami emeli a használati árat és feleslegesen korlátozza
a behelyezhető eszközök skáláját. |
Nem
igényel speciális méterű és/vagy csomagolású megoldásokat, ami a
polcokra biztonsággal kihelyezhető, az alkalmas a kiadásra. A
felhasználót beszerzéseit nem kötik a kiadó automatához való
illesztés követelményei. |
Általában rendszeres kontrollt, rendszeres
felülvizsgálatot igényel. Előfordul, hogy maga a feltöltés is
szakmunka, azt csak a forgalmazó végezheti. Ez ugyan látszólag
mint kényelmi szolgáltatás kerül eladásra, valójában egy felesleges
kültségnövelő tényező. |
A
készülék kb. annyi karbantartást igényel, mint egy otthoni mosógép.
Azaz jó eséllyel sok évig nem kell szervízt kihívni. A feltöltést
a felhasználó kijelölt embere is végezheti, ha ezt mégis cégünktől
rendelik meg, az valóban egyedi döntésen alapuló kényelmi
szolgáltatás, és nem kényszerűség. |
A
szervizigény és a feltölthető eszközök csomagolási formája miatt
sokszor a feltöltött eszközöket is az automata forgalmazójától kell
megvásárolni. Ez korlátozza a behelyezett sokféleségét, és köti
árukat is. |
Kérésre
örömmel javaslunk szakmailag megfelelő eszközöket a feltöltésre, de
ha mást szeretnének belehelyezni, akkor az a vevőnk szabad
döntése. Így gazdálkodását nem köti a kiválasztott automata,
hanem szabadon választhatnak a céljukra legjobb eszközök
között. |
A
készülék csakis az eszközök kiadására használható, mással nem
kiegészíthető. |
A
készülékhez opcióként illeszthető: - Használt-eszköz visszavételi
automata: Ez bekéri a leadni kívánt használt eszközt, és ha a úgy
állítják be, akkor ezt akár az újabb eszköz kiadási feltételéül is
szabhatja, azaz engedélyezi a kiadó automatának az adott dolgozó
számára az új eszköz kiadását. Ez értékesebb, vagy előszeretettel
hazavitt eszközök esetén igen nagy megtakarítást jelent, mégpedig
automatizáltan, emberi tényezők, viták, megállapodások, kérlelések,
magyarázkodások nélkül. - Oktató konzol: A felvételt egy rövid
ismertető megtekintéséhez köti, esetenként rövid "vizsgát" is
tetethet a dolgozóval arról, hogy kellően megérette-e a használatot.
Ennek eredményét a dolgzóról nyilvántartja, és a rendszer üzelemtető
kijelölt személye(ek)nek
eljuttatja. |
Na jó, de MIÉRT JÓ egy ilyen automatából kiadni az
eszközöket?
Gyakori probléma az egyszerűbb,
gyakrabban szükséges személyi védőeszközök kiadásának módja, rendje. (pl.
kesztyűk, hallásvédők, védőszemüvegek, porálarcok, stb.)
Az eszközök gyakran a kelleténél jobban fogynak, azaz a
dolgozók indokolatlan esetben is cserélik őket, de olyan is előfordul,
hogy a dolgozó vélt kényelemből nem is veszi fel a kellő eszközt, ami meg
a balesetveszélyt növeli.
A használt eszközök sokszor nem is
használódtak még el, csak a dolgozó szeretné "máshol" is felhasználni, így
ezért jelenti le, hogy ki kellett dobni. És felvesz egy újat. A
kontrollálatlan védőeszköz felhasználás igen jelentős pazarlást visz a
rendszerbe. Az automatizált kontroll akár 30-40% felhasználáscsökkenést
eredményezhet. Így a védőeszköz és szerszám
(rezsianyag, stb.) adagoló automaták, közvetlenül is igen jelentős
költségcsökkenést eredményezhetnek.
A védőeszközök kiadása, a
dolgozók jogosultságának ellenőrzése, az indokolatlan fogyasztások és
pótlások kontrollja a raktárnak (eszközkiadó pontoknak) is probléma. Ez
időt és koncentrációt, továbbá fáradtságos adatrögzítést és ellenőrzést
igényel, ami 24 órás készültség esetén még bonyolultabbá teszi a
folyamatos elláthatóságot. A védőeszköz (fogyóanyag, szerszám,
alkatrész, segédanyag, tubusos, flakonos, tekercses termékek, stb.)
kiadásának folyamata lassú, nehézkes, több embert is igénybevevő folyamat. (engedélyező
személy(ek), raktáros, beszerző).
Mindez jelentős munkaerőköltség, és adminisztráció, annak minden
hibalehetőségével és személyi hibáival, ami mind megtakarítható. Egy jó
eszközkiadó automatával mindez automatizálható, a naprakész
adatok bármikor elérhetők, a fogyás emberi tévedések nélkül
tervezhető és ellenőrizhető. Ezek miatt tehát további, talán még
jelentősebb megtakarítás érhető el.
Mivel pedig annál jobb, minél
többféle eszköz tárolható és érhető el bármikor, így az az automata adja a legnagyobb megtérülést, melyben
a legtöbb eszköz tárolható. Nem csak darabszámra, hanem sokféleségre
is! (egy többféle méretben használt eszköz esetén minden
méret külön tárolt eszköztípusnak számít!). Ez a szám nyilván az
átalakított elárusító automatáknál kisebb, hiszen egy-egy tárolóegység
csak egyféle terméket tartalmazhat. A maximális termékféleséget
meghatározza a tároló-egységek (pl. spirálok) száma. Ezzel szemben a
kínált, nem-üvegfalú automatában ez a szám sokszoros is
lehet.
További jelentős
költségcsökkentést jelent ha a készüléket nem kell rendszeresen
szervizelni, ha azt a felhasználó maga is töltheti, és ha szabadon
döntheti el, hogy kitől vásárol abba eszközöket. Az
általunk kínált készülékre mindez igaz!
Összefoglalva a
Kovox Kft. által egyedül kínált, a célra tervezett ESZKÖZKIADÓ AUTOMATA
tulajdonságait, ez az automata: - egyenként nyilvántartja a dolgozók jogosultságait
(mennyi és milyen eszközt vehetnek fel adott idő (pl. nap, hét,
hónap) alatt - lehetőséget ad emberi közreműködés nélkül is,
gyors, automatizált eszközkiadásra, napi 24 órában, heti 7 napban,
éjjel-nappal - lehetővé teszi, hogy az összes feltöltött eszközt
külön-külön is nyilvántartsuk (azaz az automatát sokféle eszközzel is fel
lehessen tölteni, akár egy polcon belül is, és ne csak polconként azonos
eszközzel!) - nyilvántartja a fogyasztást, adott mennyiség felett nem
ad ki eszközt (de lehetőséget ad a művezetőnek, vagy más megbízott
személynek rendkívüli kiadási lehetőségekre is) - jelenti, ha a
tárolt mennyiség közeledik az elégtelenhez, és automatikusan értesít az
utántöltési igényről (akár a rendelést is megírja) - a felelős személy
által a külön engedélyezés messziről is megvalósítható -
teljes listát ad a felhasználásról, személyre lebontva, de összessítve
is - nem teszi közszemlére, hogy miket tárol, mindenki csak a neki
juttathatót tudja kivenni, a többit nem látja (nem üvegfalas
"szendvicsautomata - az összes rekeszét egyenként kezeli, azaz ritkán
szükséges eszközöket is tárolhat, amiről csak az tud, aki jogosult
rá) - a szoftver továbbá figyelheti a fogyasztási szokásokat, lehetővé
teszi fogyási statisztikák készítését, igény esetén képes a kivét
esetleges korlátozására (túl sűrű igény esetén, vagy az adott dolgozónak
nem jogos napszak esetén), jelzi a túl nagy fogyasztást, stb. Az
eredményekről emailben értesíti a kijelölt személy(eke)t.
Továbbá
kiegészíthető több modullal, pl: - a védőeszköz felvétele köthető
rövid, automatikus oktatás megtekintéséhez, a helyes válaszok
megadásához - a védőeszköz felvétele köthető a használt eszköz
leadásához - ez a begyűjtés szintén kontrollálható és automatizálható. (a
Használteszköz begyűjtő automata leírása lentebb
található)
Egy-egy ilyen rendszer tehát nem csupán egy
üvegfalas "csokoládéautomata", melynek egy polcán azonosak a termékek, és
melyből a dolgozó szimplán kiveszi az eszközt, hanem egy teljes
védőeszköz-menedzsment szolgáltatás, mellyel lehetségessé válik az
eszközök gazdaságosabb felhasználása, a mennyiségek jobb ellenőrzése, az
emberi munkaerő felszabadítása, a munkaidő jobb kihasználása (nem kell
több emberrel engedélyeztetni egy-egy felvételt, végigmenve a fél gyáron,
és azalatt nem dolgozva) - tehát végső soron jelentős megtakarítást
eredményezve.
A készülék előnyei: - zárt (nem átlátszó), azaz a
dolgozó csakis a számára rendszeresített eszközök közül választhat, a
mások számára adható eszközöket a dolgozó nem is látja - lehetővé
teszi, hogy akár egyazon automatában, vagy akár annak egyazon
polc-szintjén belül is többféle eszközt tároljon (a rendszer irányítása
minden egyes rekeszt önállóan tart nyilván) - felismeri a dolgozót -
akár saját, a cégben másutt is használt azonosító
(belépő) kártyájával is, akár biomertikus
ujjlenyomatazonosítással - beazonosítja jogosultságait - színes,
interaktív képernyőn keresztük kommunikál, a dolgozó csak a neki
juttathatókból választhat - kiadja a védőeszközt - rögzíti a kiadott
eszköz típusát, mennyiségét - felismeri a túlzott fogyasztást, vagy az
aktuálissá váló utántöltés idejét, és erről jelentést küld a kiválasztott
személyeknek - képes összesítő jelentések készítésére az irányítók
számára - amennyiben a használt eszközök begyűjtő automatájával is
összekötik, az egyszerre csökkenti tovább a pazarlást, és segíti a
hatékony hulladékmenedzsmentet.
A készülék 10 soros (10
tárcsás) egy-egy tárcsa 9 és 72 szektor közt állítható (akár többféle
beosztással is, pl. 12, 18, 24, 36). A tárcsánek nem kell egyazon
beálltást használniuk, minden tárcsán egyénileg eldönthető, hogy azt hány
rekeszesre álltják. Így a készülék az egyes tárcsák beosztásaitól függően,
90 és 720 db termék közt tud tárolni kisebb és nagyobb eszközöket
egyaránt, mégpedig a legjobb helykihasználással. Hogy ezek egyfélék, vagy
akár mind különbözőek, azt a felhasználó szabadon döntheti el.
A dolgozó
szempontjából tehát az eszköz vételezésének a módja: 1. Belépőkártyáját
(vagy egyéb azonosítóját, akár ujjlenyomatát) a készülékhez érinti 2.
Az érintőképernyőn megjelennek a számára engedélyezett eszközök - ezekből
kiválasztja azt amit vételezni szeretne 3. A készülék megnyíló ajtaján
kiveheti a kívánt eszközt (és csakis ez válik elérhetővé)
A
központi szoftver akár több készüléket is képes egyszerre kiszolgálni,
figyeli a fogyást, autmatiksan emailt küld a kezelők számára, ha feltöltés
válik szükségessé, figyeli a cég működési leírása szerinti védőeszköz
kivételt, személyhez kötötten monitozza a túl gyakori vagy túl ritka
védőeszköz vételezést is.
A szoftver más rendszerek monitozásához
és engedélyezéséhez is adaptálható, így tehát nagyobb eszközöket,
műszereket tároló rekeszes szekrények is irányíthatók, követhető a kivét
és a visszahelyezés ideje, és személye. lehetőség van a szoftver
vállalatirányítási rendszerekhez való illesztésére is (pl.
SAP)
A készüléket mint szolgálatatást kínáljuk, tehát kérés
esetén saját magunk által forgalmazott jó minőségű védőeszközöket is
kínálunk hozzá, a szakmai igények alapján kiválasztva a legcélszerűbbeket,
de lehetőség van saját eszközök feltöltésére is. Kérésre havidíjas
részletfizetés is lehetséges.
Javasolható területek: - személyi
védőeszközök kiadása (porálarc, kesztyű, gumikesztyű, szemüveg, füldugó,
eh.overál, stb.) - segédanyagok kiadása (ragasztók, flakonok,
alkatrészek, stb.) - szerszámok és azok kellékeinek kiadása (fúrófejek,
korongok, vágófejek, tisztítók) - irodaszerek, rezsianyagok (elemek,
kapcsok, ragasztók, ragasztószalagok, tollak, stb.) De természetesen
bármi egyéb, 24 órában szükséges, kontrollált eszközkiadás-utánrendelési
igény esetén hasznosan üzemeltethető.
Használteszköz begyűjtő
automata
A használt védőeszközök begyűjtése is sokszor problémás lehet.
Előfordul, hogy tűl korán (túl jó állapotban) kerül sejeltezésre, de az
is, hogy túlhasználják, ami a munka biztonságára lehet veszélyes. De az is
előfordul, hogy az új védőeszközt a régi leadása nélkül veszik fel, és a
régi "gyanúsan" nagyon fogy. ("elvándorol"). Mindennek a kézi
kontrollja sok cégben nehézkes, bonyolult, és emiatt drága. Ám az
ellenőrzés hiuánya még drágább.
Amennyiben egy készülék
alkalmas lenne a leadás személyét és idejét ellenőrizni, továbbá
rögzítené, hogy az adott eszközt milyen állapotban adták le (egyáltalán
valóban azt adták-e le?), az sokban segítené a felesleges költségek
kialakulását.
Erre nyújt megoldást a Használteszköz begyűjtő
automata.
A készülék csak a felhasználó azonosítása után nyílik, a
behelyezett eszközről digitális képfelvételt készít, hogy az eszköz
állapota(vagy egyáltalán a megléte) azonosítható és időhöz és
személyhez köthető legyen.
A készülék összeköthető a védőeszköz
kiadó automatával is, tehát az új kiadásáak feltétele lehet akár a régi
leadása is.
A használteszköz begyűjtő alkalmas a mosásra érett,
szennyes ruhák begyűjtésére is.
Kulcsmenedzsment
automata
Gyakori probléma, hogy kulcsokat (egyes szobák, termek,
épületrészek bejárati kulcsait, autó slusszkulcsokat, gépek,
liftek kulcsait, vagy egyéb, csak ellenőrzütt
személyek birtokolható dokumentumokat, belépőkártyákat, telefonokat
vagy más tárgyakat, stb.) ki őrizzen, és a többiek mikor, milyen módon
juthassanak hozzá.
Ha a megbízott személynek dolga van, hiányzik,
nem ér rá, úgy más nem tud hozzáférni, ha meg hozzáférhető helyen van,
akkor jogosulatlanok is hozzáférhetnek, és végül nem lehet lekövetni, hogy
ki és mikor jutott hozzájuk.
A probléma sokszor akadályozza a jó
működést, gátolja a termelést, a feladatok elvégzését, és csökkenti a
biztonságot, ami közvetve igen nagy kölséget is
jelent.
Praktikus lenne, ha ezeket a kulcsokat (és/vagy egyéb
eszközöket) egy központi helyen tárolhatnák, de a hozzáférést
személyenként szabályozhatnák és ellenőrizhetnék.
A
kulcsmenedzsment automata készülék és a hozzá kínált rendszer:
-
korlátozza a felvevők körét (személyre szabva a felvehető kulcsokra való
jogosultságot) - korlátozhatja a személyek jogosultságát, mind a
felvehető kulcsok (tárgyak) egyes csoportjaira, mind pedig a felvehetőség
idejét, vagy annak hosszát - időre vissza nem érkező esetekben a
közpoti kezelőnek riasztást adhat - ellenőrzi, hogy ki, mikor vette azt
fel, meddig volt nála, és mikor hozta azt vissza (vagy esetleg még mindig
kint van nála) - az összes mozgást rögzíti, hogy az eredmény
utólag is nyomonkövethető legyen
A készülék 16 rekesszel
rendelkezik (esetenként lehetséges 32 kisebb rekeszes kialakítás is). A
felhasználó azonosítható saját, céges belépőkártyájával is, de kérésre
akár ujjlenyomattal is.
A központi szoftver akár 5 darab külön kulcs-automatát is képes
ellenőrizni. (tehát akár 160 rekeszt is)
Javasolt felhasználási
területek: - gyárak, üzemek - laborok - irodaházak -
edzőtermek, uszodák, sportklubok - posták - bankok -
szállodák - kórházak - mindenütt, ahol közösen használt autóflotta
és/vagy többek által, de kontrolláltan elérhető szobák, gépek, erőforrások
vannak
|
|